středa 24. května 2017

Příliš mnoho náhod v Tenerife Mar, kapitola 44




Pláže, pláže, pláže... Tahle je Maspalomas na Gran Canarii.


Vypila jsem  studenou kávu a přemýšlela co dál. Cestu na Strahov jsem ušetřila. Ale na Karlovo náměstí to tak daleko není. Třeba tam chytnu Vránu a dozvím se, co se vlastně stalo.

Sekretářka Katedry aplikované informatiky byla jako ze žuly. Velká, tuhá a neoblomná. Ne, pan docent tu není. Bohužel, číslo mobilního telefonu mi sdělit nemůže, není to zvykem. Není jí ani známo, kde bych s ním mohla mluvit. Pan docent má volno a nesmí být rušen. Zvlášť, když má za sebou tak strašnou tragédii. Pochopila jsem, že pan docent  je pravděpodobně oblíbencem této ženy a ustoupila jsem bez boje. Stejně bych ji asi nepřeprala. Zvlášť dnes ne.

Co teď? Nic nevychází podle plánu. Myslela jsem, že se u Šárky dozvím něco nového o Magdaleně, takové pěkné otázky jsem si vymyslela a pak to tak zkazím. Vystraším ji tak, že mě praští a uteče. Teď abych šla k Vránovi a vařila z vody. Ale jet za ním musím, třeba bude přece jen doma.

 

Byt Vránových byl v novém terasovém domě, pozemek za ním dával tušit  zahradu, možná i bazén.  Do domu jsem se dostala náhodou, nějaká dvojice zrovna vycházela ven a já jsem vedle nich proklouzla dovnitř. Trochu se zarazili, ale zřejmě jsem udělala dojem, že nejdu vykrádat ze schránek předplacené časopisy a nechali mě jít.  To mi ale nebylo nic platné, protože v luxusní hale mě čekala další překážka. Pult a za ním masivní postava muže v uniformě hlídací služby.S úsměvem jsem pozdravila a  kráčela dál. Strážný můj úsměv opětoval, ale zřejmě měl paměť v lepší stavu než zuby, které na mě vycenil, protože řekl: „Ale madam, vy tu přece nebydlíte. Hledáte někoho?“

„Jdu za docentem Vránou.“ odpověděla jsem.

„Hmm.. Pan docent je doma, ale už tady byli za ním dnes ze školy a nechtěl je přijmout.“

„Tak mu zkuste zavolat.“ pobídla jsem ho. „Jmenuju se Zuzana Wilder.“

Obrátil se k telefonu na pultě, ale koutkem oka sledoval, zda mu nehodlám prchnout k výtahu. To jsem neměla v úmyslu. Jedna rána do týla mi už dnes stačila.

Slyšela jsem, jak strážný mluví s někým v telefonu, pak zakryl dlaní mluvítko a řekl: „Říkal jsem vám to, nepřijímá žádné návštěvy.“

„Tak mu vyřiďte, že mu nesu něco od Magdaleny. Něco co si u ní zapomněl.“ řekla jsem.

„Prý jste si něco zapomněl u nějaké Magdaleny.“ hlásil strážný do mluvítka. Pak poslouchal, nakonec pokýval hlavou a  obrátil se ke mně:„Máte jít nahoru.“

Usmála jsem se na něj a zeptala se: „Které patro prosím?“

„Páté, až úplně nahoře.“ Vycenil na mě žlutohnědé zuby a zeptal se polohlasem: „Pan docent si zapomněl něco u nějaké slečny? To  teda brzo.“

„Asi už to tak bude.“ řekla jsem a odkráčela k výtahu. Byl stejně luxusní jako vstupní hala. Byty tu musely stát celé jmění. Něco takové měl asi Markus na mysli, když chtěl koupit nějaký pěkný byt. Moc by mě zajímalo, kolik by to dneska přišlo. Řekla bych, že okolo dvaceti milionů, možná trochu míň, ale ne o moc.

Když jsem vystoupila z výtahu, stál docenta Vránu ve dveřích svého bytu. „Pojďte dál, paní Wilderová. Myslel jsem si, že přijdete, i když sekretářka myslela, že ne.“ řekl.

Vstoupila jsem za ním do tmavé předsíně. Bylo pozdní odpoledne v zimní studené Praze, ale žádné ze světel v bytě nebylo rozsvíceno. Následovala jsem Vránu do velkého pokoje, který zřejmě  sloužil jako hlavní obytná místnost. Celá jedna stěna  byla prosklená, před ní se rozkládala velká terasa. Z terasy a i pokoje byl překrásný výhled na zšeřelou Prahu.

„Sekretářka vám volala?“ zeptala jsem se.

„Jistě, je to taková obětavá duše. Snaží se mě před vším chránit, ale ona neví, že máte naši adresu ještě z Tenerife. Ale posaďte se prosím.“ pokynul rukou na světlou pohovku. Sám usedl naproti mně, ale hned v zápětí vstal a přistoupil ke skleněným dveřím na terasu, za kterými se  rýsovaly korunky dvou okrasných stromků.

Odvrátil se od okna  a otočil se tváří ke mně. V pokoji bylo šero, jen obrys jeho postavy se odrážel proti oknům.

„Vy jste na to přišla, že?“ řekl a znělo to spíš jako konstatování než jako otázka. Přikývla jsem.






Děkuji, že mě čtete.
Vaše Helena Hardenová

 
Můžete mě sledovat i na  Instagramu

 
Knihu Příliš mnoho náhod v Tenerife Mar vydalo nakladatelství MOBA v roce 2004. Momentálně je vyprodaná, dostupná jen v knihovnách a antikvariátech.

Text podléhá autorskému zákonu.  Všechny fotografie zveřejňované na blogu jsou moje. Copyright Helena Hardenová 2016-2017
 

 



 

Žádné komentáře:

Okomentovat