čtvrtek 27. října 2016

Proč píšu právě detektivky?

Protože mě baví je číst. A někdy i psát. Píšu, navzdory silné dyslexii, skoro odjakživa. Napřed básničky, pár povídek, stály za P.R.D. Pak romány. Nikdy jsem žádný nedokončila... A pak jsem si přečetla životopis Agathy Christie. Její detektivní příběhy mě vždycky bavily, ale životopis, ten mě doslova okouzlil.

Připomínka pobytu Agathy Christie na Tenerife, Puerto de la Cruz
Lady Agatha v něm úžasným způsobem popisuje svoje dětství a mládí v Anglii před první světovou válkou, svoji zálibu v nakupování domů (jednu chvíli jich měla víc než dvacet dva) a také to, jak si v dětství  vytvářela imaginární kamarády... A já byla doma. Taky jsem mívala několik imaginárních přítelkyň a ztrácela se ve světě fantazie.


Dům Sitio Litre, kde A.Ch. na Tenerife v Puertu de la Cruz několik měsíců žila.
Takže jsem usoudila, že bych taky mohla psát detektivky. Ne, že by moje ego bylo tak velké,  abych si myslela, že se mohu přiblížit paní Christie, spíš jsem to brala jako návod nebo spíš impuls.  Budu taky psát příběhy, které mají předem danou strukturu. Ovšem napřed vymyslím a napíšu konec, to abych se v průběhu psaní někam neztratila. Vrah bude samozřejmě odhalen a někdy i dopaden.  A já se během psaní už  k tomu konci nějak dopracuju...

Dnes je Sitio Litre proslulé zejména svojí zahradou. Je tam moc krásně!

A tak jsem napsala první příběh z mých milovaných Kanárských ostrovů. Jmenuje se Příliš mnoho náhod v Tenerife Mar a vyšel v roce 2004 v nakladatelství MOBA. Momentálně je zcela vyprodaný. Dostupný jen v knihovnách nebo antikvariátech. Ale také, za několik dní, jako četba na pokračování, na tomto blogu...


Obálka mé první knížky

Ovšem jeho valnou část jsem napsala na Fuerteventuře...  O tom ale až příště.
A pokud vás nebaví detektivky, zkuste si přečíst příběh Lady Agathy, sepsaný jí samou. Je moc pěkný.

Přeju krásný den!
 
Díky, že mě čtete. Vaše Helena Hardenová


Žádné komentáře:

Okomentovat