čtvrtek 23. února 2017

Příliš mnoho náhod v Tenerife Mar, kapitola 24


Ostrov Tenerife, uprostřed Teide, nejvyšší hora Španělska. Fotografováno z ostrova Gomera.
 
 
 
Tenerife, 29. října, pátek

 

            Na pátek jsem se těšila už několik dní, protože měl přiletět Markus. Ráno jsem v kanceláři doháněla, co mi od úterka uteklo díky spolupráci s policií. Richard telefonoval  ráno slabým hláskem, že je nemocný a do práce se nedostaví. Vzhledem k tomu, že Laura odletěla do Londýna, ani mě to moc nepřekvapilo. V případě matčiny nepřítomnosti trpěl Richard  pravidelnými záchvaty akutní lenory vulgaris. Ještě že byl tak ohleduplný a nesnažil se s touto chorobou docházet do zaměstnání, takže nehrozilo, že bychom se od něj mohly s Isabel nakazit. Isabel se mě sice zeptala, jaké to bylo překládat pro policii, ale když viděla, že nemá moc chuť do vysvětlování, věnovala se své práci.

            Ve dvě jsem v kanceláři skončila, zajela nakoupit a pak na letiště pro Markuse. Na mrtvou modelku v Tenerife Mar jsem si ani nevzpomněla.

 

 

Tenerife, 30. října, sobota

 

V sobotu ráno jsme se s Markusem procházeli po břehu moře. Z našeho domu se k ní sestupuje úzkou kamenitou stezkou, kterou používají jen místní. Pláž v pravém slova smyslu je v našem městečku jen jedna, s jemným černým pískem, ale na tu se od nás pěšky nedostaneme, brání nám v tom skalní útes. Za ním je kostel, špitál a velké náměstí. My jsme se dali doprava po úzkém pruhu písku, který je často přerušován balvany. Když je příliv, musíme chodit pěšinkou  asi pět metrů na hladinou moře vyšlapanou na úpatí skály. Nic pro toho, kdo se bojí výšek. A vlny dosahují tak vysoko, že se ani není kde procházet. Členité pobřeží má tu výhodu, že ani nepředstíráme rychlou chůzi, natož běh. Prostě jen tak pomalu jdeme. Za odlivu lze ujít po většinou liduprázdném pobřeží skoro dva kilometry, pak narazíte na kamennou masu útesů Monte Negro a dál už to okolo moře nejde.

Dnes ráno jsme jen vypili  kávu a už v osm vyrazili k moři. Takhle časně chodíváme na procházku s Markusem docela často. Natáhla jsem si tepláky a nazula tenisky. Ráda se brouzdám v moři i když je po ránu studené, ale na téhle stezce je hodně kamenů a hrubého písku, takže by to trvalo věčnost než bych bosá ušla pár metrů. Markus si natáhl šusťákovou soupravu, kterou má podle mého odhadu tak deset let a je to na ní znát a vyrazili jsme.

Ani si nevzpomínám o čem jsme to ráno mluvili. Bylo hezky, slunce už stoupalo na obzor a příliv teprve přicházel. Šli jsme už víc jak půl hodiny a kamenů omletých mořem začalo přibývat.  Za chvilku dojdeme na krásnou malou pláž skrytou v malém zálivu. Když svítí slunce na černé skály, modré moře a bílou pěnu, která se s hukotem valí proti břehu, nutí vás to zastavit se a jenom se dívat okolo sebe.

Zatím ale ještě na až na pláž nedošli, jdeme pod skalami ve stínu. Přemýšlela jsem zrovna o tom, co dobrého uvařím k obědu. Pak Markusovi zazvonil v kapse telefon. Já jsem udělala patřičnou grimasu, jakože ani v sobotu si neuděláš volno a pokračovala  jsem  dál. Proplétala  jsem mezi omletými balvany, které byly vyšší než já. Bylo to jako bych se procházela mezi tlustými kmeny stromů v lese. Šla jsem po písku do hladka spláchnutém mořem, obcházela skály a občas jsem se sehnula pro malou mušli. Já vím, že je dětinské pokaždé sbírat lastury a škeble, ale když já si nemůžu pomoct. Blížila jsem se na konec kamenného lesa, za ním je  pláž, pak asi třista metrů špatně schůdného kamenitého pobřeží a dál už jen skály.

Obešla jsem jeden z posledních kamenných sloupů a chtěla vstoupit na vyšlapanou stezičku, která vede po úpatí skály na pláž. Ale musela jsem se zastavit, protože na cestě něco leželo.

 


 


Děkuji, že mě čtete.
Vaše Helena Hardenová

 
Můžete mě sledovat i na  Instagramu

 
Knihu Příliš mnoho náhod v Tenerife Mar vydalo nakladatelství MOBA v roce 2004. Momentálně je vyprodaná, dostupná jen v knihovnách a antikvariátech.

Text podléhá autorskému zákonu.  Všechny fotografie zveřejňované na blogu jsou moje. Copyright Helena Hardenová 2016-2017
 



Žádné komentáře:

Okomentovat