úterý 8. listopadu 2016

Něco málo o Zuzaně Wilder, hrdince série detektivek z Kanárských ostrovů

Zuzana Wilder, rozená Adlerová je hlavní hrdinkou detektivní série z Kanárských ostrovů.

Narodila v Praze, někdy na přelomu  šedesátých a sedmdesátých let minulého století. O Zuzanině dětství jsou jen kusé zprávy, víme, že navštěvovala  gymnázium Na Zatlance a pak filosofickou fakultu, obor dějiny umění. Ale dnes ona sama prohlašuje, že  umění nerozumí, a že dávno nerozezná Kubku od Kubišty. Ještě jako studentka si přivydělávala v mezinárodní personální agentuře a posléze si založila vlastní. Tu vedla necelých sedm let, než poznala Markuse Wildera, majitele mezinárodní firmy na výrobu zařízení pro čištění a úpravu vod, vzala si ho za manžela a odstěhovala se na ostrov Tenerife, kde manžel zdědil v městečku La Santa po tetě starý dům.


Sitio Litre, Puerto de la Cruz, Tenerife zde strávila jednu zimu v roce 1927 Agatha Christie
 A co vlastně Zuzana, manželka bohatého muže, na ostrovech dělá? Zanedlouho po svatbě ji přestalo bavit polehávat na terase a mžourat do slunce a založila na Tenerife realitní agenturu, prodává, rekonstruuje a zařizuje domy a byty. A sem tam vyřeší nějakou tu vraždu. Není sice žádný brilantní logik, má mizerný orientační smysl a jak sama říká, někdy poněkud „dlouhé vedení“, ale je zvědavá a vytrvalá. Zuzana ráda vtipkuje, až to někdy nemusí být každému milé, má ráda svého muže, přítelkyni Juditu a Lauru a nebaví ji nakupování, zato velmi miluje dobré jídlo.

Život Zuzany Wilder se podobá životu ostatních lidí, kteří přišli ze studené Evropy za sluncem a na Kanárských ostrovech už zůstali. Jen je poněkud zvláštní, že zatímco v Praze se Zuzana se zločinem potkávala jen v černé kronice,  na  Kanárských ostrovech zakopává o mrtvoly na každém ostrově.
 


V průběhu let, které uplynuly od doby, kdy vyšla poslední detektivka se Zuzanou, Smrt nenachází slova, jsem obdržela docela dost dotazů (a občas i výčitek), že netušíte, jak to se Zuzanou dopadlo, jestli má opravdu dítě, co dělá, jak se daří Markusovi... 

Nikdy jsem na žádný neodpověděla. Zuzanin příběh se pro mne na dlouhou dobu uzavřel. A především z osobních a rodinných důvodů jsem neměla sílu ani chuť psát.


Nejspíš by u toho i zůstalo, ale moje nakladatelství Moba mne každý rok kontaktovalo a připomínalo, že čtenářky se stále ptají, zda vyjde nová knížka. Občas mi nějaký dotaz přišel i na staré www stránky, které už neexistují. A já usoudila, že pokud někomu moje knížky stojí za to, aby i po šesti letech po tom, co vyšla poslední, sedl a napsal, že mu chybí knihy od Hardenové, má smysl psát dál. 

Moje milé čtenářky, děkuji uctivě a velmi za přízeň! Moc si toho cením.

Děkuji, že mě čtete. Vaše Helena Hardenová
Najdete mne i na Instagramu

Žádné komentáře:

Okomentovat