čtvrtek 27. dubna 2017

Příliš mnoho náhod v Tenerife Mar, kapitola 39

Puerto de la Cruz Plaza del Charco, moje oblíbené místo pro koukání okolo sebe...



Myslím, že jsem na to přišla. Sice mi to trvalo, ale dnes ráno mi to konečně došlo.“ vyhrkla jsem na Markuse do telefonu.“

„Co ti došlo?“

„Kdo zabil tu modelku.“

„Zuzko, myslel jsem, že už na to dávno nemyslíš! Nepřipadá ti to jako ztráta času, přemýšlet o takových věcech?“

„Ani ne. A ty nemyslíš, že když někdo spáchá vraždu, měl by za to být potrestán?“

„Nejsi pánbůh ani soudce, Zuzano. A kdo to teda podle tebe udělal?“ zeptal se trochu rezignovaně..

„To ti ještě neřeknu, protože musím jet do Prahy a něco si ověřit.“

„Ty jsi vážně praštěná! To chceš pátrat na vlastní pěst? Když ani policie na nic nepřišla?“

„No a co?“

„Zuzko, může to být nebezpečné a podle mě je to holý nesmysl. Kdy chceš odletět?“

„Jakmile mi potvrdí letenku. Vypadá to, že poletím  zítra, teda ve středu do Frankfurtu a pak do Prahy.“

„Podle mě je to nesmysl!“

„Ty si myslíš, že nejsem schopna přijít na to, kdo spáchal tu vraždu?“ naštvala jsem se.

„Ne, já mám strach, že na to přijdeš a že se ti může něco stát.“

„Ale Markusi, to je pitomost.“

„Jsi si tím jistá? Nejsi, že mám pravdu? Takže mi laskavě teď řekni, co máš v plánu a já se budu snažit do Prahy přijet taky. Ve čtvrtek, nejpozději v pátek by to bylo možné.“

Tak jsem mu řekla, co jsem věděla i to, co jsem se jen domýšlela.

 

 

 

Praha, 24. listopadu, středa

 

Ve Frankfurtu, kam jsem přiletěla charterovým letem  bylo šedivo. Nad letištní plochou poletovaly ve vzduchu drobné sněhové vločky. Ach, kde je mé blankytné  nebe nad Tenerife? Letadlo do Prahy odlétalo za hodinu a dvacet minut. Našla jsem si na terminálu číslo svého letu a šla se posadit ke správnému východu. Ráno jsem na sebe natáhla trochu komickou kombinaci plátěných tenisek, tříčtvrtečních kalhot, trička a teplého svetru. V příruční tašce jsem měla  připravenou i prošívanou bundu. Jestli bude v Praze mínus jeden stupeň jako ve Frankfurtu, budu litovat, že jsem si nevzala pod kalhoty punčocháče.

Napadlo mě, že by nebylo od věci, vyřídit nějaké telefonáty, takže jsem zapnula mobilní telefon.  Přítelkyně Judita zvedla hovor až na šesté zazvonění.

„Wurmová“ ozvalo se ze sluchátka

„Zdar, tady je Zuzana.“

„Zuzko? Nezobrazilo se mi tvoje číslo. Odkud voláš?“

„Z Franfurtu, z letiště. Napadlo mě, jestli by ses nechtěla dneska sejít?“

„Jo, ty potřebuješ odvézt, že jo? Tak to řekni hned, ne?“

„To sice taky, ale kvůli tomu ti nevolám. V zásadě bych si mohla vzít i taxíka.“

„To by ti ale děvenko už nezbylo na zpáteční letenku. Víš, že pražští taxíkáři jsou tvrdí hoši. Já pro tebe přijedu. A  přivezeš mi párky?“

„Párky?“

„Hmm.. Pěkně v té cizině blbneš. Přece z Frankfurtu…“

„Párky“ dodala jsem a cítila, jak se mi ústa roztahují do úsměvu.

„No, už jsem se o tebe začala bát. Kdy ti to přiletí?“

„Měli bychom sedat 18:20, ale nemusíš pro mě jezdit, Judit, vážně. Letadlo může mít zpoždění…“

„Nemluv hlouposti, kdybych nechtěla, tak nejedu. Máš kufr?“

„Ne.“

„Dobrý. Tak tam budu v půl sedmý. Ale jestli nemáš kufr, v čem mi přivezeš ty párky?“ starala se.

„V igelitce. Jestli trváš na kufru, tak musím jít nějakej koupit.“

Nezbylo, než jít do freeshopu podívat se po něčem, co by alespoň vzdáleně připomínalo frankfurtské párky. Nakonec jsem koupila láhev dvanáctileté skotské whisky, Judita ji ráda. Láhev portského, to mám zas ráda já a konzervu párků. Když je nebude Judita moc zkoumat ani nepřijde na to, že jsou z Dánska.




Děkuji, že mě čtete.
Vaše Helena Hardenová

 
Můžete mě sledovat i na  Instagramu

 
Knihu Příliš mnoho náhod v Tenerife Mar vydalo nakladatelství MOBA v roce 2004. Momentálně je vyprodaná, dostupná jen v knihovnách a antikvariátech.

Text podléhá autorskému zákonu.  Všechny fotografie zveřejňované na blogu jsou moje. Copyright Helena Hardenová 2016-2017
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat